URGENTE: Suprema Corte dos EUA diz que empresas podem recusar a atender casais Gays por motivos religiosos

Supreme Court rules for web designer who refused to work on same-sex weddings

The court issued a major ruling on whether businesses can refuse to sell certain products and services if they disagree with the message the customer wishes to convey

The Supreme Court on Friday ruled in favor of an evangelical Christian web designer from Colorado who refuses to work on same-sex weddings.

The justices, divided 6-3, said that Lorie Smith, as a creative professional, has a free speech right under the Constitution’s First Amendment to refuse to endorse messages she disagrees with. As a result, she cannot be punished under Colorado’s antidiscrimination law for refusing to design websites for gay couples, the court said.

The ruling could allow other similar business owners to evade punishment under laws in 29 states that protect LGBTQ rights in public accommodations in some form. The remaining 21 states do not have laws explicitly protecting LGBTQ rights in public accommodations, although some local municipalities do.

Suprema Corte dos EUA permite que empresa recuse atendimento a casais do mesmo sexo

Meu Deus que porra é essa

É meme ?

1 curtida

Estamos em 1930?

Essa decisão derruba leis de proteção a LGBTs em 29 estados

4 curtidas

Ai ai esse país hein…
Amém STF brasileiro

1 curtida

Sotomayor: ‘Today is a sad day … in the lives of LGBT people’

Justice Sonia Sotomayor wrote in her dissent that it’s a “sad day in American constitutional law and in the lives of LGBT people.”

“The Supreme Court of the United States declares that a particular kind of business, though open to the public, has a constitutional right to refuse to serve members of a protected class. The Court does so for the first time in its history,” she wrote.

Sotomayor continued, “By issuing this new license to discriminate in a case brought by a company that seeks to deny same-sex couples the full and equal enjoyment of its services, the immediate, symbolic effect of the decision is to mark gays and lesbians for second-class status. In this way, the decision itself inflicts a kind of stigmatic harm, on top of any harm caused by denials of service. The opinion of the Court is, quite literally, a notice that reads: ‘Some services may be denied to same-sex couples.’”

Pior que o Zanin tem cara de super conservador e votaria a favor da direita nessas pautas sociais.

Lula fez uma merda grande colocando ele lá.

Daqui a uns 10 anos vai ser a vez do STF no Brasil revertendo coisas.

1 curtida

É tão doido ver todos os artistas mudos

Sinto q classe artística americana se tornou apática ou conivente igual a brasileira

1 curtida

mas que porra é essa?

Bora Biden, libera mais dinheiro pra Ucrânia e esquece que tua base nos USA tá sendo toda dizimada.

Uma merda gigante.

Vou me apegar ao fato de que eu não ia querer dar dinheiro pra essas empresas desgraçadas de toda forma.

A Alemanha americana

controlar o STF eh essencial

Tipo esse caso que eles tão discutindo.

Por que diabos eu vou querer dar meu dinheiro pra uma web designer homofóbica?

old esse lugar é um retrocesso e tudo de ruim de lá vem pra cá

ela deveria pagar pela discriminação mas né

É o país mais subdesenvolvido e terceiromundista que eu conheço. Qual o próximo passo? A volta do apartheid?

mais um passo bem largo pro fim desse país

País de merda cara
Que regresso é esse
Estamos nos anos 30?
Lixos